18.05.2020-22.05.2020

Тема тижня:"Усі професії хороші"

Тема. Різноманітний світ професій."

Ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення.

Програмовий зміст:розширювати уявлення дітей про працю людей різних професій; вправляти в умінні закінчувати речення, використовуючи слова і словосполучення, що співвідносяться з певною професією людини;збагачувати зміст ігор по темі: «Кухар», «Лікарня», «Перукарня»; навчати урізноманітнювати зміст ігор, творчо використовувати набуті знання; навчати самостійно розподіляти ролі, спонукати до само оцінювання вчинків; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати повагу до людей праці, бажання працювати.

Матеріал:загадки за темою, картинки із зображенням людей різних професій, знаряддя праці, інструменти, предмети.

Хід заняття

Сьогодні я зустріла листоношу, який передав нам бандероль, але сказав, що відкрити її можна тільки тоді, коли відгадаємо загадки.

Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель,
Носить горде ймення - ... (вчитель).

Коровай чи рибу в тісті
Приготує порцій з двісті,
Щоб лящало аж у вухах,
Майстер страв – старанний … (кухар).

Вміє кіски заплітати
І з волоссям чаклувати.
Гарно стригти має дар.
Як він зветься? (Перукар).

Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам - ... (продавець).

Бесіда з дітьми.

· Як назвати всі ці слова одним словом? (Професії)

· Що таке професія?( Професія це робота, яку людина для себе обрала; улюблена справа)

Ось і відкрилась наша бандероль. Але всі речі в ній переплуталися. Давайте їх розкладемо відповідно до професій.

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?»На картинках зображенні люди різних професій та набір різних інструментів, предметів для кожної професії. Дібрати тільки ті предмети, які потрібні їм для роботи.

Дидактична гра «Хто що робить»Вихователь називає представника професії, а діти називають дії, які він виконує.

· Кухар.( Варить борщ, ріже овочі, робить салат…)

· Лікар.( Слухає хворого, дивиться горло, виписує ліки…)

· Перукар.( Стриже, робить зачіски, фарбує волосся…)

· Швачка.( Шиє одяг, пришиває ґудзики…)

Діти, а ким працюють ваші батьки? (Розповіді дітей.)

Фізкультхвилинка«Професійні вміння»

Вихователь читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі діти виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

Вихователь.Багато професій ми з вами згадали. А яка ж із них найважливіша? Чому?

Діти роблять висновки, що всі професії важливі.

Дидактична вправа « Де я був» (Вихователь називає речення дітям потрібно його продовжити.)

· Я бачив печиво, цукерки – де я був ? (Я був…)

· Я бачив ножиці, гребінець, фен …

· Я бачив білий халат, ліки…

Підсумок.

· Чи сподобалося вам сьогодні на занятті? Що найбільше?

· Як ви гадаєте, яка ж саме професія найважливіша? Чому?

· Ким ви хочете бути у майбутньому?

· Що ще вам сьогодні запам’яталося?

· Які ігри сподобалися найбільше?

Дидактична гра «Всі професії важливі» для дітей середнього і старшого віку

Ігрова завдання для дитини:

-вибрати, потрібні картки з предметними картинками, які відповідають зображеної професії на великий картці, і заповнити ігрове поле

- вгадати професію і обгрунтувати свою відповідь і зібрати якомога більше великих карток

Мета для дорослого: формування уявлень про професії

Дидактична задача: розширити уявлення про професії (їх назвами, призначенням, з характерними особливостями зовнішнього вигляду, предметами і технікою, необхідними для роботи, збагатити словниковий запас дітей.

Розвиваюча завдання: розвивати пам'ять і вміння спілкуватися

Виховна задача: виховувати доброзичливе ставлення один до одного. Вчити дітей виконувати правила гри.

Ігровий матеріал: великі картки із зображенням людей різних професій і картки з предметними картинками.

Правила гри першого варіанту:

У грі беруть участь від 2 до 12 чоловік, ведучий.

Ведучий порівну роздає гравцям великі картки, а картки з предметними картинками перемішує і розкладає на столі лицьовою стороною вгору, не перекриваючи один одного. За сигналом ведучого учасники гри вибирають маленькі картки так, щоб предмети, намальовані на них, відповідали професії, зображеної на великій мапі. Таким чином, заповнюються порожні клітини на великій мапі.

Перемагає той гравець, який швидше за всіх і правильно впорався із завданням.

Перемагає той, хто збере більше карток з різними емоційними станами.

Правила гри другого варіанту:

У гру беруть участь від 1 до 3 дітей, провідний

Картки із зображенням людей різних професій стопкою лежать на столі лицьовою стороною вгору. Ведучий бере по одній, показує гравцям і питає, що робить людина, зображена на картці, як називається його професія. Перший гравець, який відповів правильно, забирає картку собі

Перемагає той, хто зібрав найбільшу кількість карток.

Результат: розрізняють і називають професії, знають характерні особливості зовнішнього вигляду, вміють співвідносити предмети і техніки, необхідні для роботи людей даної професії, поповнився словниковий запас дітей.

http://www.razvitierebenka.com/p/5-7.html#.Xr41MNtS-M9

Поради експертів: діти дошкільного віку

Діти дошкільного віку мають непереборне бажання пізнавати щось нове, постійно ставити запитання й шукати відповіді на них. Тому варто потурбуватися про те, щоб Інтернет, як джерело знань, не становив небезпеки. Маленькі діти повинні користуватися Інтернетом під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів і при спілкуванні.

Крім того, однією з найважливіших діяльностей для дітей дошкільного віку є гра. Грають діти з великим задоволенням, зокрема й у комп’ютерні ігри, які, хоча й можуть бути корисними, з розвагами за комп’ютером не можна переборщувати.

Для підвищення безпеки вашої дитини в Інтернеті варто притримуватися кількох правил.

— Навчіть дитину правилам конфіденційності й поведінки в Мережі — люди в Інтернеті, а особливо у соціальних мережах, можуть видавати себе за кого завгодно, тому варто обережно ставитися до нових віртуальних знайомих.

— Поясність, для чого й як правильно створювати ніки для чатів, форумів, блогів, мережевих ігор і т.д. Придумайте разом з нею хороший нік і безпечний пароль.

— Виключіть можливість використання дитиною служб миттєвих повідомлень (Skype, ICQ тощо), електронної пошти й чатів.

— Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами взаємодії з товаришами по мережевих іграх. Багато з сучасних мережевих ігор дають можливість гравцям розмовляти одне з одним — цього варто уникати.

— Створіть для дитини робоче середовище з обмеженим списком дозволених сайтів.

— Користуйтеся інформаційними фільтрами та засобами блокування небажаного контенту — Net Nanny Parental Controls, McAfee Safe Eyes, CYBERsitter тощо.

— Використовуйте програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує дитина.

— Використовуйте пошукові сервіси, призначені для дітей — kidsclick.org, askkids.com тощо.

— Підключіть послугу «Батьківський контроль» від Київстар, аби виключити доступ до небажаних ресурсів через мобільний Інтернет.

— Проявляйте зацікавлення віртуальним життям дитини, не ігноруйте її запитань.

— Хваліть дитину, якщо вона робить щось правильно й спокійно пояснюйте, що потрібно робити, якщо дитина помиляється.

Пам’ятайте — безпека дитини у Мережі залежить, у першу чергу, від вашої обізнаності в цьому питанні, тож варто бути в курсі того, що відбувається в Інтернеті, які програми й ігри виходять. Дотримання цих правил захистить вашу дитину від неприємностей, які може спричинити Інтернет.

http://vseigru.net/poznavatelnye-igry-dlya-detej-3-4-5-let/23412-igra-izuchaem-professii.html

Кiлькiсть переглядiв: 48