/Files/images/b_1.jpg

Вправи, етюди, ігри, які допомагають зняттю психоемоційного напруження у дітей.

Загальне правило для проведення будь-яких ігор і занять: корисно, щоб результати були відзначені якимись нагородами. Якими? Виходите з ваших можливостей, уяви, вашої фантазії. Це може бути просто індивідуально підібрана похвала (якщо не за реальний успіх, то, може бути, за завзятість, увагу, прагнення і т.д.) або наклейка, обіцянка пограти в ту гру, яку запропонує дитина, ідея якої-небудь поробки, яку ви всі разом потім зробите, і т.п.

/Files/images/b_2.jpg

І ще одне важливе правило: заняття повинно бути живим, гнучким. Якщо ви ведете заняття і відчуваєте, що сьогодні в дітей зовсім інший настрій, не бійтеся все змінити. Наприклад, ви задумали заняття з включенням вправ на розвиток уваги, рішення логічних завдань, а у дітей щось трапилося, і ви бачите, що вони зворушені - змініть весь настрій заняття.Наприклад, на будь-якому занятті можна пограти в «Чарівне слово». Ведучий разом з дітьми стають в коло. Ведучий пояснює, що він буде показувати різні рухи, а діти повинні їх повторювати , але тільки в тому випадку, якщо ведучий додасть слово «будь ласка». Якщо цього слова ведучий не каже, діти залишаються нерухомими. Хто помилився - виходить з гри. «Чарівне слово» ведучий вимовляє в довільному порядку. Або інший варіант цієї ж гри. Процедура та ж , але той , хто помилився , повинен вийти на середину кола і виконати який-небудь «номер» (заспівати пісеньку, прочитати віршик , придумати нову гру , загадати іншим хлопцям загадку , анаграму і т.д.). Але якщо та чи інша дитина відмовляється від ігрових завдань, не змушуйте її брати участь, а просто продовжуйте гру. Захоче, сама включиться. Можна через деякий час звернутись до неї за допомогою: вести рахунок гри або що не будь намалювати на дошці.
Наприкінці заняття можна провести гру «Чарівний стілець». Ставиться стілець , на нього сідає хтось із дітей. І всі інші можуть говорити цій дитині все саме хороше, приємне, добре про неї. Коли дитина сідає на цей стілець , всі недоліки його зникають. Ще одна гра, в яку можна грати, коли треба зняти напруженість, невротичні стани, страхи, - «Дракон кусає свій хвіст». Якщо є можливість, поставте веселу музику. Діти встають один за одним і міцно триматися за плечі попереднього. Перша дитина - «голова дракона» , останній - «хвіст дракона». «Голова» намагається спіймати «хвіст» , а той ухиляється від неї. При цій грі важливо стежити, щоб діти не відпускали один одного, щоб ролі «голови» і «хвоста» виконували всі бажаючі.Крім того, якщо ви помічаєте, що під час занять якась дитина відпускає некоректні, злі зауваження або багато хвалиться своїми досягненнями (реальними чи вигаданими) , ви не повинні залишати це без уваги . Але це не означає концентрувати увагу всіх на цій дитині, ви повинні знайти спосіб за допомогою якої не будь казки, притчі, чарівної історії, яка за потім може плавно перейти в завдання для подальшого заняття, змусити дітей подумати над актуальним нюансом поведінки. Казка - це прекрасний виховуючий та психотерапевтичний засіб. Наприклад, використовувати казку - мультфільм про Левеня і Духа з колодязя і обіграти відому фразу : «Не кажи, що сильний, зустрінеш сильнішого. Не говори , що розумний, зустрінеш більш розумного. Не говори, що гарний, зустрінеш ... (краще , щоб закінчили фразу діти) більш красивого». Використання казок, притч, героїв мультфільмів дуже допомагає, не вдаючись до відвертих моралей, спонукати їх задуматися над вчинками героїв казок або, скажімо, інопланетян (не обов'язково схожих на людей, але ж головне - доброта і взаєморозуміння!) , Обговорити ці вчинки - це дітьми сприймається з великим інтересом і увагою.

Добірка психологічних ігор, направлених на розвиток комунікативних навичок, на усунення тривожності, на розвиток основних психічних

процесів.

1.Гра «Ковпачки»

Мета. Знайомсиво та комунікація не тільки за допомогою голосу алей невербально.

Хід гри. Пропоную привітатися і познайомитися один з одним незвичайним способом, через гру на знайомство і вітання "Ковпачки":

Раздаю учасникам дерев'яні палички і кілька ковпачків з кольорового картону. Учасники повинні передавати паличками ковпачки один одному (під музику) на кому музика зупинеться ,той називає своє ім 'я та обертається навколо себе.

2.Гра «Тух- тібі -дух»

Мета. Зняття негативних настроїв та відновлення сил.

Хід гри. Я повідомлю вам по секрету особливе слово. Це чарівне заклинання проти поганого настрою,проти образ і розчарувань. Щоб воно подіяло по-справжньому,необхідно зробити наступне. Зараз ви почнете ходити по кімнаті ні з ким не розмовляючи. Як тільки вам захочеться поговорити , зупиніться напроти одного з учасників ,подивіться йому в очі і тричі сердито - пресердито скажіть чарівне слово: «Тух –тібі-дух».

Потім продовжуйте ходити по кімнаті. Час від часу зупиняйтеся перед

будь -ким і знову сердито- пресердито скажіть чарівне слово.

В цій грі закладено комічний парадокс. Хоча діти повинні вимовляти слово«Тух –тібі-дух» сердито,через деякий час вони не можуть не сміятися.

3.Гра «Танці в трикутнику».

Мета. Довільна увага. Підтримка,зняття напруги.

Хід гри. Діти об’єднуються у трійки,кладуть руки на плечі один одному.

Кожна дитина визначає свій номер у трійці (1,2,3).

Під музику вони по черзі повинні заплигнути в коло та вистрибнути з кола.

4.Гра «Кривляка»

Мета.Розслабити м 'язи обличчя. Зняти зажими.

Розвиток уяви та уважності.

Хід гри. Дітям показуємо картки з зображенням різних виразів обли

А інші повинні її скопіювати.

5.Гра «Мовчу – шепчу - кричу »

Мета. Розвиток вольову регуляцію.

Хід гри. Заздалегідь визначаємо знаки за якими діти будуть регулювати голосність

своїх промовлянь.

Як що ви прикладете палець до губ, до розмовляти потрібно пошепки;

Як що ви прикладете руки під голову,мов спите, то потрібно - мовчати;

Як що ви піднімете руки над головою то можна – кричати і бігати.

Закінчити гру потрібно на етапі « шепчу» або «мовчу».

6.Гра «Чарівні цукерки»

Мета: Розвиток почуття емпатії.

Обладнання: коробка з цукерками.

Хід гри.: Дітям показуємо коробочку, закриту кришкою. Потрясти її,

діти повинні визначити на слух, що там. Насправді це цукерки.

Але вони не прості. Як тільки ви їх з'їсте, ви перетворитеся на чарівників

і зможете побажати всім людям, щось таке, від чого вони зможуть

стати радісними.

Давайте подумаємо, що ми можемо побажати всім людям, які живуть на землі ...

Приклади висловлювання:

- Нехай вони позбудуться хвороб

- Нехай всі будуть щасливі

/Files/images/b_3.jpg

Гра “Вітер дує та здуває”

Мета: зняття психофізичного навантаження, налаштування на заняття.

“ Діти, пам’ятаєте, як осінній вітерець легенько кружляє листочки у повітрі? … так і у нашій грі, легенький вітерець буде кружляти нас в середині нашого кола. Ведучий називатиме ознаку, говорячи: «Вітер дує та здуває всіх, хто …», а дітки, у кого ця ознака присутня, мають встати зі свого місця, покружляти в серединці кола і сісти на інший стільчик. Ведучий має сісти на будь-який стілець, що звільнився. Той, хто залишається без стільчика, стає ведучим.”

Гра “Вчений”

Психолог вибирається на стільчик і оголошує себе вченим, а всіх дітей крапельками. Він просить дітей розосередитися по кімнаті. “ Мені треба створити дуже важливу речовину і відправити її у космос. В колбу, яка у мене в руках, я буду крапати три різні рідини: жовту, зелену і червону. Після кожного вливання кольору крапельки (діти) починають рухатися і зливатися (братися за руки), поки я не промовлю: “ Достатньо!” і так декілька разів. ”

Крапельки під час експерименту зливаються по 2-3-6 і т.д. Дуже добре, якщо на третій раз діти утворюють одну велику краплю, але підштовхувати їх до цього не треба, слід терпляче чекати, поки це вийде.

Гра “Будь уважний”

“ Діти, зараз ми будемо крокувати під музику. Але коли я вимовлю слово “ зайчик ”, ви повинні почати стрибати як зайчики; коли вимовлю слово “ кінь ” – ніби вдаряти копитом об землю; на слово “ раки ” – задкувати; на слово “ птахи ” – бігати, розкинувши руки в сторони; на слово “ лелека ” – стояти на одній нозі ”.

Перед початком гри з’ясовуються знання дітей про цих тварин, і показуються відповідні картинки.

Вправа “Ласкаве ім'я”.

Психолог пропонує кожній дитині назвати лагідно сусіда праворуч, який неодмінно має подякувати, і вголос сказати йому “ Дякую ”.(вправа виконується по колу)

Вправа “Усмішка по колу”

“ Діти, а давайте подаруємо свою саму найкращу усмішку сусіду. А робити ми це будемо по колу, по черзі повертаючись до сусіда праворуч і всміхаючись йому і т.д. замикаючи коло “.(виконання вправи)

Вправа “Йди до мене!”

“А тепер просто ходіть по кімнаті і час від часу, зустрічаючись з ким-небудь, говоріть: “ Йди до мене!”, при цьому ви можете усміхатися своєму товаришу і звати його, показуючи руками. А підійшовши один до одного, обійміться і трішечки постійте так ”.

Вправа “Добре тепло”

“ Давайте зараз станемо у коло і ніжно візьмемося за руки. Від мене вправо піде “ тепло ”, я легенько потисну своєму сусідові справа руку, він – своєму сусіду, і так далі по колу. Давайте спробуємо… А тепер теж саме, але вже з заплющеними очима. Подивіться, відчуйте, як дружно у нас виходить ”.

Вправа “Що я люблю робити”.

“ Один з вас вибере щось, що він дуже любить робити, і почне без слів показувати це нам. А ми всі уважно будемо дивитися, що він хоче повідомити нам, але поки що будемо мовчати. А як тільки виступаючий завершить свою пантоміму, ми почнемо висказувати наші здогадки, і виконавець повідомить нам, хто ж правильно відгадав. Після обговорення виступає наступний. ” (Психолог перший починає гру)

Вправа “Мені подобається…”.

“ Діти, зараз ми будемо по колу звертатися до сусіда ліворуч із словами: “ Оленка, мені подобається…, тобто похвалимо сусіда за щось, зробимо йому комплімент ”.

Вправа “Стільчик любові”

В центрі кола ставиться стільчик.

“ Діти, це стільчик не простий, це стільчик любові. Хто хоче першим посидіти на ньому і отримати від оточуючих ласку, тепло і любов?.. Сідай, (ім’я дитини), заплющ очі, і не відкривай, доки я не скажу. А ви, дітки, тихенько підійдіть і ніжно-ніжно погладьте її по плечах, спинці. А тепер тихесенько навшпиньки повертайтеся на свої місця… (ім’я дитини, яка сидить на стільчику в центрі кола), відкривай очі і розкажи нам, чи сподобався тобі “ Стільчик любові ”?

Хто ще хоче посидіти на цьому стільчику?”

Вправа “Царівна Несміяна”

В центрі кола також ставиться стільчик. На нього сідає дитина (це буде Царівна Несміяна). Для того, щоб розвеселити царівну, треба говорити їй добрі слова про те, яка вона гарна. Діти по черзі говорять їй про її гарні якості.

Вправа “Берізка”.

“ Діти, прийміть положення: встаньте прямо, ноги разом, руки вздовж тулуба. А тепер підніміть руки вгору, спина при цьому залишається прямою, підборіддя піднесено. Ноги, як корені дерев, вростають в землю, стопи ніг разом, прижаті до підлоги. Тягніться усім тілом вверх, начебто ви сильне дерево, якому не страшна ніяка буря. Ваше тіло струнке, красиве, сильне… (за 10 секунд) руки плавно опустіть. Зробіть 2-3 спокійних вдиху і видиху і повторимо цю вправу. ”

Вправа “Зірви яблуко”.

“ Уявіть, що перед вами росте велика яблуня з чарівними великими яблуками. Яблука висять прямо над головою, але без труда достати їх не вдається. Подивіться на мене, я покажу, яким чином ви можете їх зірвати. Уявіть, що зверху справа висить велике яблуко. Потягніться правою рукою якомога вище, підніміться навшпиньки і зробіть різкий вдих. Тепер зривайте яблуко. Нагніться і покладіть його на траву. Тепер повільно видихніть. Теж саме робимо лівою рукою ”

Вправа “Ні”

Під тиху музику психолог повільно і спокійно говорить: “ Сядьте зручно, розслабтеся. Закрийте очі. Дихайте рівно і повільно. Вдих – сила, видих – впевненість і спокій. Ці сили допоможуть вам завжди. Ваше тіло відчуває силу. Уявіть, що ваш голос говорить: “ Ні! ”. Всі сили, які вам потрібні, знаходяться у вас. Це ваша сила!.. Тепер поворухніть пальчиками, рукою, відкрийте очі і скажіть:“Я можу сказати “ Ні! ”, коли це буде потрібно!”

Діти, а коли потрібно говорити “ Ні! ” ???

Вправа “Добра тваринка”

Діти встають у коло і беруться за руки.

“ Діти, давайте пограємо у гру, яка називається “ Добра тваринка ”. Уявіть, що ми – одна велика добра тваринка. Давайте послухаємо, як вона дихає. І подихаємо разом. Вдих – робимо крок від середини кола. Видих – крок в середину кола. Наша тваринка дихає дуже рівно і спокійно… А тепер давайте зобразимо і послухаємо, як б’ється її велике серце. Стук – крок вперед, стук – крок назад. ”

Вправа “Лагідні руки – добрий погляд – приємна посмішка”.

Пропонується покласти свої руки зверху на руки сусіда ліворуч, подивитися йому у вічі і всміхнутися. І так по колу.

Вправа “Естафета гарних новин”.

“ Діти, я хочу, щоб кожен з вас розповів будь-що приємне, що трапилось з ним учора (або на цьому тижні). При чому, поки ви говорите, м’ячик знаходиться у вас в руках. Коли ви закінчите розповідати, передайте естафету гарних новин, тобто передайте м’ячик сусіду, і так по колу. ”

Вправа “Опишіть один одного”.

Дві дитини стоять або сидять спиною один до одного і по черзі описують зачіску, обличчя, одяг іншого. Потім з’ясовується, хто виявився точнішим при описуванні друга.

Вправа “Корови – собаки – кішки”

“ Діти, встаньте, будь ласка, широким колом. Я підійду до кожного з вас і тихенько скажу на вушко назву якої-небудь тварини. Добре запам’ятайте її, тому що потім вам треба буде перетворитися на цю тваринку. Ні кому поки що не говоріть те, що я вам нашепотіла. ” –Психолог по черзі шепоче дітям на вушко: (“ Ти будеш коровою ”, “ Ти будеш собакою ”, “ Ти будеш кішкою ”). –“ Тепер закрийте очі. Забудьте на якийсь час людську мову. За хвилину попрошу вас “ заговорити ” так, як “ говорить ” ваша тваринка. Вам треба, не відкриваючи очей, об’єднатися у групи з усіма тими тваринками, які “ говорять ” так само, як і ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тваринку, рухатися їй назустріч. Потім, взявшись за руки, ви йдете вже вдвох і разом подаєте звук цієї тваринки, щоб знайти інших дітей, які “ говорять ” на вашій мові.

Готові? Всі закрили очі? Приготуйте вушка і слухайте звуки, які видають корова, собака і кішка. Почали!”

Вправа “Три обличчя”

“Я покажу вам три вирази обличчя. При цьому я хочу, щоб ви відгадали, який вираз обличчя я показую.

Показую перший раз (сумне). Який вираз обличчя я намагалася вам показати?.. Вірно, сумне обличчя. Які жести руками нам краще всього робити, щоб виразити сум? Нехай кожен із вас зробить сумне обличчя.

Показую другий раз (сердите). А тепер?.. Вірно, сердите обличчя. Давайте всі зведемо брови, оскалимо зуби і стиснемо кулаки – покажемо сердите обличчя.

А тепер третє обличчя (радісне, щасливе). Яке?.. Так, радісне. Для цього давайте всі широко всміхнемося і притиснемо руки до серця.

Давайте спробуємо ще раз: сумне, сердите, радісне.

Тепер об’єднайтеся у пари і встаньте один до одного спинами. Виберіть одне із трьох облич, яке ми показували. Коли я дорахую до трьох, вам треба буде швидко повернутися один до одного і показати обраний вами вираз обличчя. Завдання полягає в тому, щоб, не домовляючись заздалегідь, показати те саме обличчя, що і ваш партнер.

Готові? Раз, два, три, початок гри!”

Вправа “Вогник дружби”

“ Діти, встаньте у колі ближче один до одного. Опускаємось на коліна. Висуваємо вперед праву руку і кладемо на руку друзів. Потім теж саме робимо і з лівими руками.

Розгойдуючи руки вверх-вниз дружно вимовляємо слова: “ Один-два-три! Вогонь, гори!” Далі показуємо руками вогники пламені, які звиваються вгору.

Відчувши тепло, сідаємо на п’яточки, одночасно кладемо руки на плечі сусідів і, зустрічаючись очами один з одним, дружно дякуємо: “ Дякую!”

Вправа “Квітка”.

“ Діти, уявіть себе маленьким зернятком, яке посадили у землю (сідаємо навшпиньки). Весняне сонечко пригріло, і зернятко проросло і його тоненька стеблинка тягнеться до сонечка (руки над головою, плавно встаємо і розпрямляємось). І ось квітка виросла, розквітла, колихається, сонечку всміхається (рухаємось). Ввечері квітка засинає (сідаємо навшпиньки), а вранці знову тягнеться до сонечка. ”

Вправа “Луна”.

“ Діти, я зараз своєму сусідові праворуч скажу слово “ привіт ”, а він, як луна, має відповісти так само “ привіт ”. І так по колу. ”

Вправа “Сліпий і поводир” (старші групи)

Одному із дітей за бажанням зав’язують очі. Він “ сліпий ”. Другий буде тим, хто його водитиме – “ поводирем ”.

Як тільки зазвучить музика, “ поводир ” бережно поведе “ сліпого ”, надаючи йому можливість торкатися будь-яких речей – великих, маленьких, гладких, шорсткуватих, колючих, холодних тощо. Можна також підвести “ сліпого ” до місця, де предмети мають запахи. Тільки нічого не можна говорити при цьому.

Коли через деякий час (до 3') музика виключається, діти міняються ролями. А коли ще раз виключається музика (ще 3'), вони повертаються у коло і говорять про те, що вони пережили під час прогулянки.

Гра “Кого не вистачає?”

Діти, чи помічаєте ви, коли у групі когось із дітей не вистачає? Я хочу пограти з вами в таку гру: один з вас буде ховатися, а всі інші – відгадувати, хто саме заховався. Спочатку я попрошу усіх закрити очі і, поки ніхто не бачить, тихенько торкнуся до плеча одного з вас. Той, кого я оберу, має відкрити очі, тихо вийти на середину кола і сховатися під цим покривалом. Після того, як він сховається, я попрошу всіх відкрити очі і відгадати, кого не вистачає. А тепер закриваємо очі і починаємо гру…

Гра “Нічний поїзд”

Уявіть собі, що зовсім скоро Різдво і діти одного маленького містечка з нетерпінням чекають подарунків. Вони чули, що потяг з іграшками до святкового вечора повинен буде пробиратися вночі страшним, заметеним снігом лісом. І тільки у локомотива є фари, щоб освітлювати дорогу. Хто-небудь міг би сказати, які подарунки хотілося б отримати дітям цього маленького містечка?

Хто з вас хотів би стати Локомотивом і везти потяг з іграшками дітям? Шестеро дітей будуть Вагонами з подарунками. Хто хоче бути ними? Всі інші будуть Деревами у нічному лісі.

Дерева мають розташуватися так, щоб між ними було достатньо місця. Дерева не повинні рухатися, але вони можуть видавати тихесеньке “Шшш…” в момент, коли який-небудь Вагон потягу ризикує вдаритися об них.

Три дерева особливі – на них одягнуті капелюхи. Поїзд обов’язково має об’їхати ці Дерева, перш ніж він покине ліс. (позначається місце, де Потяг в’їжджає у ліс, і місце, де знаходиться маленьке містечко)

Тепер давайте побудуємо наш Потяг. Становіться за Локомотивом і покладіть руки на плечі дитині, що стоїть попереду вас. Я зав’яжу очі кожному Вагону, тому що тільки у Локомотива є світло, і він може все бачити. Локомотив буде рухатися дуже повільно, щоб не загубити Вагони і щоб всі Вагони почували себе упевнено. Локомотив сам обирає шлях, яким поїде через ліс, але він обов’язково має пройти повз трьох особливих Дерев (у капелюхах).

Даємо Локомотиву старт!”

Бесіда “Кольоровий опис настрою” (до гри “Фарби”)

Психолог розповідає дітям, що настрій може відповідати певному кольору:

  • червоний колір – відповідає захопленню (захвату);
  • оранжевий – висловлює радість, веселощі;
  • жовтий – відповідає світлому, приємному настрою;
  • зелений – спокійному стану;
  • синій – сумному, невпевненому стану;
  • фіолетовий – тривожному, напруженому стану;
  • чорний – відповідає занепаду, зневірі;
  • білий – страху.

Далі діти по черзі обирають собі кольорову пелюстку, а всі інші мають відгадати настрій, який відповідає цьому кольору.

Рольова гра “Фарби”

Психолог роздає дітям ролі: Покупець, Продавець, а всі інші діти – фарби, яким пропонується за допомогою міміки зобразити заданий або обраний колір.

Наприклад:

– Продавець: “ Хто там?”

– “ Покупець ”

– “ Що ви бажаєте?”

– “ Фарбу ”

– “ Яку? ”

Продавець має за настроєм Фарби, яку за допомогою міміки дитина зображує, з’ясувати бажаний колір. Якщо Продавець відгадує невірно, то він стає “ Фарбою ”.

Перемагає той, хто відгадає більше фарб.

Вправа “Облиш мене, у мене сьогодні поганий настрій”

“ Діти, іноді у нас у всіх буває поганий настрій. Давайте спробуємо обіграти свій поганий настрій. А спробуємо це зробити у грі “ Облиш мене, у мене сьогодні поганий настрій ”. Для цього об’єднавшись у пари, притуліться долонями один до одного, насупіть брови, сердито скажіть один одному: “ Облиш мене, у мене сьогодні поганий настрій!”. Потім ідіть до іншої дівчинки чи хлопчика. ”

Гра “Акули і матроси”

“ Діти ділимось на дві команди: одні будуть матросами, другі акулами. На підлозі бачимо велике коло – це корабель. В океані навколо корабля плаває багато акул. Ці акули намагаються затягти матросів у море, а матроси намагаються затягти акул на корабель.

Коли акулу повністю затягають на корабель. Вона тут же перетворюється на матроса, а якщо матрос опиняється у морі то він перетворюється на акулу.

Перетягувати один одного можна лише тільки за руки. Крім того, існує важливе правило: один матрос – одна акула.

Ніхто більше не має права вмішуватися.

Діти, якщо хтось з вас злякається, чи йому буде неприємно і боляче, він завжди може крикнути “ Стоп!”, тоді уся боротьба на час зупиниться, але всі інші залишаються на своїх місцях. Коли “ Стоп!” вигукну я, вчиняється так само.

Отже, одна половина дітей забирається на корабель, а друга половина стає акулами, що плавають навколо корабля. Гру почали!”

Вправа “Скринька переживань”.

“ Діти, я сьогодні принесла невеличку скриньку. Пропоную відправити її по колу, щоб зібрати наші неприємні переживання і турботи. Ви можете розповісти про це пошепки, але обов’язково у цю скриньку. Потім я неї заклею і унесу, а разом з нею зникнуть і ваші неприємні переживання. ”

Вправа “Чарівна подушка”

“А ще я принесла чарівну подушечку. Кожний по черзі може на ній посидіти і розповісти нам про будь-яке своє бажання. Той, хто сидить на подушечці, буде розпочинати свою розповідь словами: “Я хочу...” Всі інші будуть його уважно слухати. ”

Вправа “Я сильний – я слабкий”

“А зараз я пропоную вам перевірити, як слова та думки впливають на стан людини. З цією метою ми виконаємо наступну вправу.

Анжела, витягни, будь ласка, вперед руку. Я буду опускати твою руку вниз, нажимаючи на неї зверху. Ти маєш утримувати руку, говорячи при цьому голосно і рішуче: “ Я сильна! ”. Тепер робимо те саме, але ти маєш говорити: “ Я слабка ”, вимовляючи з відповідною інтонацією, тобто тихо, понуро…

Ось бачите діти, як слова підтримки можуть нам допомогти впоратися з труднощами і перемогти їх. ”

Обговорення життєвих ситуацій: сильний – слабкий, сміливий – боязкий, упевнений – сором’язливий тощо.

Вправа “Подарунок”

“ Уявіть, що ваш друг від’їжджає у далеку подорож. Він вже сідає у потяг. Вам хочеться зробити на прощання йому подарунок, але у вагон вже не пускають. Подарунок треба подарувати за допомогою міміки і жестів перед вікном вагону. ”

Вправа “Дзеркало”

“ Діти, а тепер уявіть, що ви прийшли у магазин, де багато дзеркал. Одна дитина обирається ведучим – вона стає у центрі кола, а інші діти стоять колом, вони “ дзеркала ”. Ведучий показує різні рухи, а “ дзеркала ” мають повторювати ці рухи. ”

Вправа “Зоопарк”

Діти діляться на дві групи. Перша група – діти, які будуть зображувати тварин в зоопарку; інша група дітей – діти, які гуляють по зоопарку і відгадують. Яка тварина знаходиться перед ними.

Після того як всі тварини будуть відгадані, діти міняються ролями.

Вправа “Нудно-нудно…”

“ Діти, сідаємо на стільчики, які стоять колом. Коли я буду говорити вірш:Нудно-нудно так сидіти, Один на одного глядіти, Чи не час нам пробіжаться І місцями поміняться, –

треба всім піднятися і помінятися місцями, тобто пересісти на інший стільчик. Всім зрозуміло? Тоді - один, два, три, гру почали!”

Коли діти міняються місцями, психолог прибирає один стільчик. Цю гру можна грати до тих пір, доки не залишиться сама спритна дитина. Діти, які вибувають з гри (не встигли зайняти місця і стільчика їм не вистачило), стають суддями: слідкують за дотриманням правил гри.

Вправа “Щепки на воді”

“ Діти, встаньте в два ряди, один навпроти одного. Відстань між рядами має бути трохи більше витягнутої руки. Ви всі разом – вода однієї річки.

По річці зараз попливуть щепки. Одна дитина відправиться в мандрівку по річці, як перша щепка. Вона мама вирішить, як буде рухатися. Наприклад, вона може закрити очі і повільно пройти прямо. А вода (діти) плавно руками допоможуть щепці знайти дорогу.

Можливо, щепка попливе не прямо, а буде крутитися. Вода і цій щепці повинна допомогти знайти дорогу.

Можливо, щепка залишить очі відкритими і буде рухатися хаотично або кругами. Вода має їй допомагати. Коли щепка проходить до кінця річки, то вона стає поруч з останньої дитиною і чекає, доки не припливе наступна щепка. Вона стає навпроти першої, і тим самим вони утворюють ріку і поступово подовжуючи її.

І так, не поспішаючи, річка буде блукати по цій кімнаті, доки всі діти не пропливуть по річці, зображуючи щепки. ”

/Files/images/b_4.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 19617